Konkurranse treningsprogram med oppfølging 2.001K O N K U R R A N S E

VINN 4 ukers treningsprogram, med oppfølging via mail/facebook.

LIK / FØLG meg på facebook ved å klikke deg inn → HER.

Legg igjen en KOMMENTAR..

DEL gjerne 🙂

Vinneren trekkes når facebooksiden har nådd 500 LIKES.

Lykke til 🙂


Kartet er ikke landskapet var kveldens tema hos Metaresource idag. Hva betyr egentlig det?

«Det vi tror på er ikke sikkert er sant.»

Vi har alle forskjellig oppfatning og forutsetning av hvordan ting er.

Trine har mange kloke ord på lager og hun er en ledestjerne.

Jeg er sulten på å lære enda mer, og jeg velger fra øverste hylle.

Trine Åldstedt er grunnleggeren av MetaResource, skolen jeg går på. Hun var en av de første coachene i Norge. Hun er også forfatter og har skrevet boken «Alt sitter i hodet.» En ekte ildsjel og visjonær som gløder og inspirerer.

IMG_5964Boken «Alt sitter i hodet» er veldig inspirerende, og her får du masse nyttig læring om hvordan du kan ta livet til nye høyder med hjelp av NLP.

Når jeg kommer inn i lokalene til MetaResource, så er det noe magisk som skjer. Hele rommet blir fyllt av spennende mennesker, det er en god energi som brer seg rundt i hele rommet, inn i alle kroker og kriker.

IMG_5963Ikveld hadde de også en annen ildsjel. Gry Sinding, som brenner for å inspirere og lære andre å gjøre suksess som grunder. Hun har en rekke kurs, blant annet «Skap din drømmejobb.» Dama gløder av energi, og hun inspirerer til å nå de hårete målene jeg har satt meg! En dag skal jeg ta kurset hennes.

IMG_5960Hver måned har de temakveld i Metaresource sine lokaler. De har du også muligheten til å delta på, de er til og med gratis!! Ta en titt på siden deres HER, om du ønsker å delta. Der har du også muligheten til å bestille boken til Trine.

Topp kveld med masse nyttig læring som vil komme godt med både for meg selv som privat person, og mange gode tips som jeg vil ha behov for i oppstarten som PT.

IMG_5961Er du nysgjerrig og ønsker å finne ut mer om dette er det noe jeg virkelig kan anbefale. Velg fra øverste hylle du også og skap deg det du ønsker deg. 🙂

 


Mange ønsker en sterkere rygg og noen har en drøm om å kunne klare pullups! Det er ingenting som er umulig, om man vil nok. Jeg har selv satt dette som et mål. Jeg skal klare en pullups innen 2 måneder! Kanskje vi skal utfordre hverandre til å nå målet sammen?

Det er mange positive faktorer ved en en sterk rygg. Det vil være med på å forebygge skader, minske smerter, og gi en god holdning. Samtidig er det også vakkert.

En god holdning vil gjenspeile seg i bedre selvtillitt og bedre selvfølelse. Det er rart med det, men om vi går med en kropp hvor man henger litt med hodet og krummer seg sammen, vil vi automatisk føle oss mindre. Å være strak i kroppen, skyve brystet frem og har hode oppreist med en god holdning, vil gjøre at vi kjenner oss sterke og og fulle av mot. Ikke bare utenpå, men også innvendig. Jeg kjenner stor forskjell.

Nedtrekk er en av flere øvelser det kan være lurt å starte med. Har du et treningsprogram fra tidligere, legg til denne eller bytt ut en annen øvelse. Det er flere veier til rom, men denne er et godt alternativ. Øvelsen vist i bilder og forklaring under bildene.

Føl litt på hvilken vekt du skal starte med. Sørg for å få inn riktig teknikk før du begynner å legge på tyngre vekter. Viktig for aktivering av de riktige musklene, for å unngå skader og feilbelastning.

IMG_5924I startposisjon. Skuldrene skal slippes opp, slik at du kjenner at du trekker de ned før du begynner å trekke stangen ned.

IMG_5926Spenn magen godt og trekk stangen ned, samtidig som du trekker skulderbladene sammen.

IMG_5922Pass hele veien på at du fortsetter å holde skuldrene nede, slik at du ikke spenner de for mye. Da er det lett for at feil muskler blir aktivert.

IMG_5925Fortsett å trekke stangen ned mot hake og bryst, med rolig og kontrollert bevegelse. Hold spennet i magen.

IMG_5923I bunnposisjon holder du noen sekunder, skvis godt bak i skulderbladene og press brystet frem mot stangen, før du rolig og kontrollert slipper stangen opp igjen.

En annen viktig faktor å huske på er pusten for maksimalt utbytte av øvelsen. Pust inn i startposisjonen, og ut på vei opp mot start/slutt posisjonen. Det vil si at du fyller buken med luft, holder pusten noen sekunder når du trekker ned, og deretter slipper luften ut på vei opp.

Om du har ryggproblemer skal du være forsiktig med denne øvelsen da du får en liten svai i korsryggen i utførelsen.

Dette er et eksempel av en utførelse du kan benyttet i PROSJEKT PULLUPS!

Flere tips til andre øvelser og vanskelighets grad kommer. 🙂

Kommenter gjerne eller send meg personlig melding HER om du ønsker å bli med på utfordringen. Innen 27. juni skal vi sammen klare EN PULLUPS!

JUST DO IT!!

 

 

 

 

 


Når du kommer hjem søndag kveld etter en tøff uke på skolebenken og praktisk undervisning med et stort smil om munnen, må tilsi at at det har vært en BRA uke!! Jeg er full av energi og kunne godt holdt det gående mange timer til.

IMG_5955Hva skjedde??

Jo, det skal jeg fortelle deg! En gjeng med fantastiske medstudenter, kule forelesere, mye latter, positiv energi og ikke minst følelse av mestring er oppskriften! I tillegg så har det selvfølgelig stor betydning av hvordan jeg møter disse dagene i forkant og underveis.

Jeg kunne fortalt meg selv at dette blir tøft og slitsomt. Dette vet jeg ikke om jeg orker.. Jeg kunne lagt fokuset på at det blir lange uutholdelige dager med forelesninger på en grusom stol, i et rom med dårlig luft, og så videre…

Jeg velger å ikke gjøre det.

Jeg velger å se det positive, jeg har jo faktisk valgt dette selv. Gulleroten og resultatet i enden av dette betyr så utrolig mye mer. Dette er noe jeg virkelig VIL.

Selvfølgelig har jeg hatt dager som har vært tyngre, hvor det negative har pirket meg på skulderen, hvor jeg har latt det påvirke meg. Men det eneste jeg satt igjen med da, var å føle meg tung, umotivert og lei.

Hvorfor skal jeg velge det når jeg har muligheten til noe som kjennes mye bedre?

Nei, bort med det, og inn med det rette bildet, den gode følelsen i magen og behagelige stemmer som heier på meg

Noen dager er tyngre enn andre, det kommer vi ikke vekk i fra. Spørsmålet er bare hvordan vi velger å håndtere de. Har du en tung dag? Bryst deg opp for en god holdning. Sett smilet på plass, selv om du ikke har lyst. Allerede da vil du merke forskjell, jeg lover deg! I tillegg for å være på den sikre siden: Selv om du tenker tanken at du ikke fortjener det, gi deg selv litt kreditt og ros! Just do it!

Dagene har vært gull verdt! Denne uken har jeg kjørt på med både coachskole og pt-skole. Fredagen hadde jeg faktisk dobbelt opp. Coach fra morgenen av, rett over til pt på kvelden. Man får det til om man vil! Bonusen er å få tilbringe tid med gode mennesker i tillegg til all den nye lærdommen. Det bruser i magen av glede.

IMG_5954Bilde fra dagens undervisning.

Jeg har mange planer på gang, og gleder meg til å dele det med dere etterhvert!

Imorgen, mandag, vil det komme hele 2 innlegg på bloggen → følg med.

Sov godt folkens 🙂

Nattinatt