Vi lever i en hektisk hverdag og den ønskede treningsøkten vi så gjerne skulle hatt er ikke alltid så lett å få til. Med barn, jobb, praktiske gjøremål strekker ofte ikke tiden til.

Ofte tenker vi at hvis vi ikke har muligheten til å sette av en hel time eller mer til treningen, så har det ingen hensikt. Og det er ikke så rart. Med alt som blir servert over sosiale medier så blir vi påvirket.

Jeg mener at all aktivitet er god aktivitet. Uansett hvor lite eller hvor mye tid vi klarer å sette av, så lenge det er noe aktivitet, så vil det påvirke helsen og livsgleden på en positiv måte.

Som alenemor til 2 gutter, jobb og studier så vet jeg at det kan være en stor utfordring.

Når jeg selv ikke har tid og det ikke lar seg gjøre å ta turen innom treningssenteret, løser jeg det på andre måter. Jeg tar treningsenteret hjem i min egen stue eller i hagen.  Ikke krever det noe utstyr og barna kan gjerne bli med på morroa!

Siste hjemmeøkt ble gjort i hagen. Hagen måtte selvfølgelig rakes, og det i seg selv er en tung økt som involverer hele kroppen. Nå er ikke hagen min så stor, så det ble en fin oppvarming til resten av økta.

Jeg hadde ikke god tid, men allikevel kjentes det godt at jeg fikk god utbytte av det.

Hele økta så slik ut:

Oppvarming:

  • Raking av hagen

Styrke: Kjøres i sirkel,  det vil si at alle øvelsene gjennomføres før pause på 2 minutter. Deretter ny sirkel med alle øvelsene. Dette gjøres i 3 – 4 omganger.

  • Knebøy – 15 repetisjoner
  • Planke – 20 sekunder
  • Utfall – 12 repetisjoner, hvert ben
  • Sideplanke – 15 sekunder hver side
  • Push up – 10 repetisjoner

 

Skal du ut og rake hage imorgen? Fortell gjerne hvordan økten ble 🙂

(Bilder av alle øvelsene nedenfor)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Knebøy:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Planke:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Utfall:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Sideplanke:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Push up:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Legg inn en kommentar